Translate

söndag 3 februari 2019

Produktionen är igång igen!

Javisst det var längesedan jag skrev ett inlägg, men nu kommer jag tillbaka. Anledningen till att jag avvaktat med inlägg är att jag har haft besök av en kategori tjejer som jag inte vill se att de besöker min blogg. Jag har kontaktat blogger för att ev få hjälp med att blockera dem, men har inte fått något svar. Så nu är jag här och har försökt vänta ut dem, men vet inte om det hjälper. Hoppas bara att de tappar intresset för bloggen.

Här blir det en kort resumé över vad som hänt sen sist. Julen firade vi hos dottern och sonen med resp familjer. På Annandagen tog vi personbilen till Tandådalen för att kolla in snöläget samt fira nyår. Det blev många fina dagar med sol och lite snö.
Visst är det underbart med snö i naturen.
Vilka fina solnedgångar fick vi uppleva nästan varje kväll.

Efter nyår kom sonen med familj upp för att åka lite skidor med barnen. Så roligt att få se dem aktiva i backarna.

Vi åkte hem ett par dagar före dem för det var en del som måste åtgärdas på hemmaplan innan returen till Spanien blev aktuell. När vi väl kom tillbaka till hemmet blev det lite storstädning här och där för det är konstigt, är det ingen hemma så lägger dammet sig och gör sig påminnt när solen skiner in.

Sedan var det dags att packa handbagaget och bege sig till Landvetter flygplats för vidare färd till Malaga där HB var uppställd. Vi ska flyga kl 20.00 och checkar in Chivas som är lite orolig men detta var hans 8:e flygresa så det skulle nog bli bra tänkte vi.
 När vi bordat kom packchefen och sa att Chivas var mycket orolig så de kunde inte garantera hans liv den här resan, de avvisade således oss. Vilken chock för oss, hur kunde det bli så här tänkte vi. Han som flugit så många gånger, första gången var han bara drygt halvåret. När vi hämtat ut honom från bagageutlämningen satte vi oss på en bänk och bara kramade om honom för att hans oro skulle minska. Vi erinrade oss att vid hemresan från Grand Canaria förra året tappade packningspersonalen honom när han skulle lyftas upp på bandet upp till flygplanet. Den olyckan har satt sina spår förstod vi.  Det blev taxi till bostaden och dagen efter ringde jag veterinär för att få honom undersökt. Inga problem han är frisk men vi fick lugnande till honom som vi testade innan vi beställde nya biljetter. En vecka senare kunde vi borda igen och packchefen kom och meddelade oss att denna gången gick det bättre för Chivas. Med andra ord han kom ihåg Chivas. För oss var detta otroligt fint gjort av honom att meddela oss att denna resa så skulle det gå bra för honom.

Vi landar vid 24-tiden och hämtar Chivas som skäller lite eftersom vi inte såg hans bur först vid bandet. Skallet gjorde att vi kunde lokalisera honom i ankomsthallen och därefter blev det taxi till husbilen. Dagen efter kastar vi buren i containern vid uppställningsplatsen. Inga mer flygningar för Chivas. Vi vill inte utsätta honom för mer lidande. Istället får vi tänka om hur vi ska lägga upp våra vinterresor.

Sedan  drar vi vidare i härligt solsken.
Tjingeling
We 3

1. Vad tråkigt med ovälkomna besökare på bloggen, och vilken skrämmande upplevelse med Chivas. Tur att det gick bra till slut, och bra beslut att inte flyga mer med honom!

1. Ja ibland händer det oväntade! Fortsättningsvis blir det husbilen och skulle vi behöva flyga får han vara hemma hos sina kompisar!

2. Det kändes lite skrämmande att läsa om Chivas flygupplevelser, vi har funderat på att flyga med vår hund till England där vår son bor eftersom ni skrivit om att ni flyger med Chivas.
    Så nu får det bli husbilen istället, vi körde förbi tågstationen i Calais i höstas och pratade då om att det är ett smidigt sätt att komma över till England.
    Annica

1. Norvegian har blivit mycket restriktiva med koll av burar o liknande, men vad hjälper det när packningspersonalen på flygplatser är slarviga,

3. Verkligen skönt att det gick vägen denna gång med Chivas. Ta nu vara på tiden som är kvar och ha det gott. Krama Chivas från oss.
    Kicki o Putte

1. Chivas får jättemånga kramar varje dag och är väldigt glad när han är med oss. Får han dessutom träffa kompisar så njuter han av livet. Då blir han vår spelevink.
      Kramizar

4. Usch det kan inte varit kul för Chivas, skönt att han inte behöver flyga mer. Alonso skickar många kramar till Chivas. Igår hade han inte så kul för han var hos tandläkaren och fick dra ut 12 av 41 tänder så nu blir det till att blötlägga maten en tid framöver. Kramar till er alla!

1. Hej Alonso, det var längesen vi sågs. Att ha problem med tänderna är inte roligt, men är ju tyvärr ganska vanligt bland oss småhundar, Jag gillar inte att borsta tänderna så det blir ett Dentastix varje dag, o det gillar jag, men det hjälper inte att hålla kindtänderna fina, På sikt kanske jag också får gå till tandläkaren, hoppas det dröjer för jag är nu bara fyra år om någon vecka. Kramizar till dig o din matte o husse.

Kramizar till dig o din matte o husse