Translate

torsdag 31 december 2020

Sista timmarna på 2020

Jag har under året inte vetat vad jag egentligen vill med bloggen.  Ska jag fortsätta o skriva eller lägga av,  ja det är frågan. Det finns skäl att lägga av då jag fått artrit i fingrarna. Men samtidigt vet jag att det är underbart att ha dokumenterat våra resor, för det känns så roligt att kunna gå tillbaka o få kolla igenom alla fina upplevelser vi fått vara med om. 
Så visst är det lätt att öka tvättmängden, men om det strävar emot med värk så är det lätt att skjuta allt framför sig. Vips så går dagarna och plötsligt känns det inaktuellt att skriva om någon resa som skett för lång lång tid tillbaka i tiden. 

Oj oj vad jag i våras planerade för vår övervintringsresa. Vi har inte åkt i centrala Spanien så det stod på  Bucketlistan. Gamla fina historiska städer skulle besökas. Men så kom Coronan o vips så var det inaktuellt med en husbilsresa utomlands. I stället fick vi målat huset I Sälen samtidigt som Sälen blev vår "Coronaisolätion" i 6 veckor. 

Men nu närmar vi oss slutet på 2020 och jag tror att alla precis som vi förväntar sig att 2021 ska bli ett underbart härligt år, med många o långa HBresor. Vore fantastiskt om jag fick användning för min gamla planering som jag gjorde i våras. I så fall ska jag försöka att skriva lite om vintern 21/22 års övervintringsresa.  Detta får bli mitt Nyårslöfte! 
               Med det önskar jag alla ett
                          
                            Gott Nytt År! 





5 kommentarer:

  1. Kul med ett inlägg från er, sluta inte!!
    Tänkte på er häromdagen och undrade just vart ni tagit vägen ;-)
    Så tråkigt att vi inte kunde ses i somras i Sälen, planen var att stanna i krokarna betydligt längre, men vädret vill annorlunda :-(
    Önskar er ett vantastic 2021 och att ni får komma i väg på er planerade resa - ska bli kul att följa!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Hej, så roligt att någon hittade hit igen. Haft mycket krångel med kroppen vilket gjort att krafterna inte räckt till.
      Hoppas nu att jag ska vara bättre!

      Radera
  2. Så roligt att höra från er igen på bloggen. Själva har vi lagt vår blogg lite på is, blir mest att vi skriver på Facebook och Instagram, men som du skriver så har det varit roligt att ha bloggen lite som en dagbok att kunna gå tillbaka till.
    Tråkigt att höra att du fått artrit, hoppas att ni för övrigt är krya. Hur mår Chivas? Alonso är tyvärr borta, han blev akut sjuk och det visade sig när vi kom till djursjukhuset att han hade en tumör på mjälten och fick därför somna in, veckan efter skulle han fyllt 10 år. Tomheten efter honom är enorm. Vår katt som fyller 20 år i år finns fortfarande med oss.
    Vi är också i Sverige denna vinter på grund av pandemin, hoppas att man snart kan ge sig ut igen.
    Hälsningar från Anders och Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Så tråkigt att Alonso inte finns längre. Det var ju han som vi läst om och sett på bilder vilket gjorde att vi fastnade för rasen. Han verkade så social och härlig! Vår Chivas är vår s k "sladdis" och även han är underbar till kynnet. Vi får så mycket kärlek tillbaka av honom. Chivas blir i februari 6 år. Tänk vad tiden går. Förstår att tomheten efter Alonso är enorm, de är ju som vilken familjemedlem som helt. Hoppas att katten får hänga med er några år till!
      Ha de gött dom vi säger i Götet!

      Radera

Our Vantastic Travels