Translate

fredag 2 augusti 2019

Nästa stopp blir Ankarede

Ankarrede ligger några km från Korallgrottan så nu passade vi på att verkligen göra ett stopp.

Trots att vi besökt Fatmomakke med dess kåtor var vi sugna på att se byns bebyggelse med kåtor och bostäder. Även vid den här parkeringen finns det möjlighet att få några elplatser samt toa och dusch. Jag glömde att notera koordinaterna men kollade Campercontact och då visade det sig att mitt abonnemang skulle uppdateras. Några koordinater blev därför inte tillgängliga för mig.

Vid ingången till kyrkbyn finns skylten som visar på alla möjliga vandringsleder, det är bara att välja!

Här finns en bra bro att gå över!

 
Precis som i Fatmomakke ligger kåtorna ganska väl samlade
Gamla fina stugor och nyrenoverade står om varandra.
Det är så skönt när det finns infotavlor som berättar lite om bygden. Även Ankarrede är uppbyggd kring samernas begravningsplats.
Här rastår vi Chivas och får en promenad över bron och får se den vackra forsen porla förbi.
Här fanns också en stor tältkåta - kanske något för storfamiljen!
Kyrkan i samebyn med sin vackra inredning.
Åh dessa underbara färger som lupinerna har i år och vilka mängder vi har sett. 
Ett fint café med lite av varje fanns också på platsen. För vår del blev det varsin glass, den första på hela resan.

Ja det var längesedan jag publicerade något på bloggen men det beror på den intensiva värme vi har haft. Jag orkade bara inte att sätta mig framför datorn och försöka pränta ner något. Som sagt här kom ett inlägg till och nu skall jag försöka skriva ner lite till om en spännande fors som vi också besökte.


Ha de gött! 












2 kommentarer:

  1. Vi är bara glada när inläggen kommer. Njut av värmen och det vackra Sommarsverige. 😎❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj Lotta nu hittade jag detta inlägg, o det är över en månad som du skrev. Ledsen, bättre sent än aldrig!
      Mycket vatten har runnit under broarna men nu är vi i alla fall i Portugal och njuter av sol värme o regn

      Radera

Our Vantastic Travels