Translate

torsdag 1 april 2021

Nu är vintervilan avslutad

Jag står nu på min sommarplats som bara ligger några kilometer från bostaden, en plats som vi hyrt i några år och där det funkar bra. I år får vi ytterligare en "Plåtis" som granne och det ska  bli spännande att diskutera erfarenheter om både bil o resor med dem. 

Efter vintervila är det dax att  utvändigt och invändigt bli avdammad  och uppfräschad så att alla känner att det är njutbart att ta en vårtur. Vi längtar och tycker att det ska bli så spännande att få komma ut i vår fina natur, oavsett vart vi ställer kosan. 

Men först gäller det att dammsuga o torka undan damm så att de rentvättade sängkläderas doft tar över. Så härligt det känns att alla sängkläder m m tvättades i höstas och att det bara var att köra ut dem o dra igång bäddningen. Så här fint blev det! 

Sedan står toan på tur. Här måste jag gallra bland allt kemiskt teknisk som rullar med oss under hela perioden. Måste man ha åksjuketabletter när vi inte ska åka båt ? Bort med dem o annat som inte behövs så ofta. 
Dessutom är skåpen i toan inte hur stora som helst. Efter 3 års bilanvändning börjar jag lära mig o inse att saker o ting oftast finns att köpa i de flesta byar. Behövs inte packas med som reservprodukter. 

Tid är nu bokat för min första hälsokontroll, o så fin som jag känner mig kommer det sluta med U.A, dvs utan anmärkning. Det är I alla fall min förhoppning. 

önskar 
Our Vantastic travels 

Ha det gött
Vi fortsätter att röja i Påsk 




7 kommentarer:

  1. Ska bli så trevligt och få vara granne med er 🤗

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk önskar vi er också! Nu har vi fått en ny liten Havanais familjemedlem, en liten svart tjej. Pussa Chivas från oss. ����������❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk till er också. Men vad roligt att ni fått en ny familjemedlem, o så sött en svart tjej. Visst är våra Havanaisare underbara.

      Radera
  3. Hoppas ni får härliga turer i år! 😀👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bara alla länder släpper på sina restriktioner, då kanske vi kommer förbi er!

      Radera
  4. Det hoppasjag är ett löfte! 😀😀😀

    SvaraRadera

Our Vantastic Travels