Translate

tisdag 6 november 2018

Surfers Paradise

Peniche är inte bara känt för sina knypplade spetsar utan också eller framförallt för sina fina surfområden. Till höger om stellplatsen nere vid infarten via muren ligger Praia da Gamboa, surfarnas vattenhål. Jag ville ta en titt på deras aktiviteter och se hur går det för dom i blåsten.
Det var lördag förmiddag och det var full aktivitet med nybörjare i de många surfskolorna som finns där. 
I samband med surfskolorna finns det också uthyrningsrum och livsmedelsaffär i huslängorna vid stranden. 

Restaurangen här vi stranden uppskattas säkert efter några hårda timmars jobb på brädorna. 
Men först uppmjukning 
sedan är det bara att bära ner brädan till o ut i vattnet
Härliga sanddyner som skyddar vid storm
Men jag tar trappan upp  över dynerna för att slippa pulsa i all sand, känns mycket bekvämare.

Kollar in reklamen som finns utefter gatan, ser verkligen lockande ut men tyvärr inget för mig längre.
Dax  att dra sig hemåt för Chivas o jag har varit borta i snart två timmar, så Bengt undrar nog vart vi tagit vägen. Han hade annat att göra och ville inte följa med ner till praian. 

Tjingeling
We 3




2 kommentarer:

  1. Inget för mig heller då jag är fegis när det gäller vatten....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag också är lite fegis när det gäller vatten, vill alltid känna botten under mig

      Radera

Our Vantastic Travels